نحوه دریافت کارت ملی هوشمند به صورت اینترنتی + آموزش

آموزش تصویری ثبت نام را در ادامه مطلب ببینید
با توجه به اینکه امروزه بیشترین کارها و خدمات دولتی به صورت اینترنتی انجام می شود پس برای ثبت نام کارت ملی و نوبت دهی دیگر نیاز به ثبت نام حضوری ندارید.

نگاهی که به کارت‌ها بیاندازیم، معلوم می‌شود هر یک یک‌سری اطلاعات مربوط به هویت ما را نشان می‌دهند. شکل و شمایل کارت هوشمند، دقیقاً مشابه با همان کارت‌هایی است که در کیف‌های جیبی جا خوش کرده‌اند. یک کارت پلاستیکی در ابعاد کارت‌های عابربانک که چند لایه دارد. کارت هوشمند ملی، یک کارت دیجیتالی است که قابلت ذخیره‌کردن اطلاعات افراد از جمله اثر انگشت، اطلاعات ازدواج، اطلاعات فرزندان، مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات ضروری را دارد. به همین خاطر هر ایرانی باید کارت هوشمند ملی دریافت کند تا مشکلی در شناسایی و تشخیص هویتش رخ ندهد.

اولویت ثبت نام و پیش ثبت نام برای کارت ملی هوشمند با چه کسانی است؟

1- افراد بالای 15 سال تمام که کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند.

2- افرادی که کارت شناسایی ملی خود را مفقود کرده اند یا یکی از موارد درج شده روی کارت ملی آنها تغییر کرده است. مانند تغییر یافتن نام خانوادگی، نام، نام پدر و…

کارت هوشمند ملی را چطور دریافت کنیم؟

چگونه برای کارت ملی هوشمند اقدام کنیم؟

شما در مرحله اول اطلاعات خود را در اینترنت ثبت کنید، نوبت گیری کنید و بعد به صورت حضوری به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کنید. 

نکته:  شما نمی توانید تمام مراحل را به صورت غیر حضوری یا اینترنتی انجام دهید باید پس از ثبت اطلاعات خود و نوبت دهی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. 


برای ثبت نام وارد سامانه کارت ملی هوشمند شوید.

نحوه دریافت کارت ملی هوشمند (اینترنتی)+ آموزش

پس از ورود به سامانه باید وارد قسمت ثبت‌نام جدید شوید.

در این صفحه فرمی به شکل زیر نمایش داده می شود که باید آن را با دقت و بر اساس اطلاعات شخصی خود وارد کنید.

کارت هوشمند ملی را چطور دریافت کنیم؟


اگر ثبت نام شما برای دریافت کارت هوشمند ملی موفق باشد و واجد شرایط کارت ملی باشید، پس از ثبت اطلاعات برای شما کد رهگیری فرستاده شده و به صورت خودکار وارد بخش نوبت‌گیری می‌شوید و با داشتن کد ملی و کد رهگیری به بخش نوبت‌گیری دسترسی پیدا می کنید.

کارت هوشمند ملی را چطور دریافت کنیم؟


اگر کد رهگیری خود را فراموش کرده‌اید با در اختیار داشتن کد ملی و تاریخ تولد می‌توانید در منوی «بازیابی کد پیگیری» سامانه کارت هوشمند ملی، کد پیگیری را دریافت کنید.

کارت هوشمند ملی را چطور دریافت کنیم؟

مراجعه‌ی حضوری به دفاتر پیشخوان

پس از موفقیت در ثبت‌نام اینترنتی دریافت کارت هوشمند ملی و دریافت نوبت مراجعه به دفاتر پیشخوان، باید طبق تاریخ اعلام شده در نوبت‌گیری با در دست داشتن مدارک مورد مورد نیاز که در زیر اعلام می‌شود به دفتر پیشخوان مورد نظر مراجعه کنید. درصورت عدم مراجعه در زمان مقرر، به مدت ۳ روز مجاز به نوبت‌گیری مجدد نیستید.

مدارک لازم برای مراجعه حضوری جهت دریافت کارت هوشمند ملی:

اصل شناسنامه عکس دار
کد پستی
آدرس محل سکونت
شماره تلفن ثابت و همراه
توجه داشته باشید که در همه دفاتر ثبت‌نام ، واحد عکس برداری مستقر است؛ پس پیشنهاد می شود با آمادگی برای گرفتن عکس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

برای اطلاع از وضعیت  کارت ملی با در دسترس داشتن کد ملی و کد رهگیری در منوی مشاهده وضعیت سامانه کارت هوشمند ملی اقدام کنید.

نحوه دریافت کارت ملی هوشمند (اینترنتی)+ آموزش



داغ کن - کلوب دات کام

...